Tjenestegrupper

I Tarm Frimenighed har vi mange jern i ilden, og hvis man har tid og lyst, er der ikke mangel på muligheder for at tjene. Her kan du få et et overblik over disse muligheder, og måske give netop dig lyst til at gå ind i en tjeneste.

Hvis du har lyst til at gå ind i en bestemt tjeneste, skal du ikke vente på at blive spurgt, men fluks henvende dig til formand for menighedsrådet Jan Risbjerg (5122 7798 / risbjerg(at)hotmail.com) eller præst Andreas Ipsen (2818 1577 / andreas(at)tarmfrimenighed.dk)

VIL DU STARTE EN NY TJENESTE?

Måske tænker du, at der mangler en tjeneste i menigheden? Så fortæl din idé til ledelsen, og du vil måske få mulighed for at starte en helt ny tjenestegruppe!

Download folder

GUDSTJENESTELEDELSE

Gudstjenesteledernes opgave er at få gudstjenesten til at glide. De arbejder på, at gudstjenesten har en rød tråd, og står for kontakten til lovsangslederen, teknikken, prædikanten og de øvrige medvirkende ved gudstjenesten. Gudstjenestelederen har en vigtig opgave i at føre menigheden sikkert gennem gudstjenesten.

PRAKTISK

En god gudstjeneste indebærer mange ting, og ikke mindst at vi alle har et sted at sidde. Den praktiske gruppe står for de fysiske rammer ved gudstjenesten: opstilling af stole, borde, højtalere osv.

LOVSANG

Sang og musik er en vigtig del af gudstjenesten. Lovsangsgruppen står for at finde musikere og forsangere og lede lovsangen ved gudstjenesterne. Lovsangsgruppen mødes jævnligt for at øve, og de hjælper os i menigheden med at lære nye sange

LYD

Ved gudstjenesten skal man helst kunne høre, hvad der bliver sagt. Derfor har vi brug for lydfolk, som vil sidde ved lydbordet og styre de mange knapper, så både musik og prædiken går klart igennem.

FORBØN

Ved vores gudstjenester har vi ofte mulighed for, at man kan gå til forbøn og lade et andet menneske lægge det frem for Gud i bøn, som fylder i tankerne og livet. Forbønsgruppen stiller sig bl.a. til rådighed for dette.

UDSMYKNING

Der må gerne være noget til øjet, og udsmykningsgruppen står for, at der til gudstjenesten står blomster eller en flot dekoration på alteret.

BØRNE/JUNIOR/TEEN-SAMLING

Ved de fleste gudstjenester er der børnesamling for de mindste, mens de voksne lytter til prædikenen. På samme måde er der jævnligt en særlig samling for juniorer og teenagere. Til dette er der brug for voksne, som vil være med til at gøre gudstjenesten til en god oplevelse for både små og store børn.

VELKOMST

Et godt førstehåndsindtryk er vigtigt, og derfor har vi i menigheden en velkomstgruppe, som hver søndag står klar til at byde velkommen til gudstjeneste med et smil.

BØRNEKLUB

Børneklubben ”Spiren” mødes hver tirsdag til sang, leg og bibelhistorier. Lederne i børneklubben står for at planlægge og afholde Spirens aktiviteter. Her kan du være med til at give det største til de mindste!

JUNIORKLUB

I juniorklubben er der fuld fart på med bibelundervisning, hygge, sport og meget mere. Her kan du som leder være med til at hjælpe juniorerne med at lære Bibelen og Jesus bedre at kende samtidig med, at de oplever et trygt fællesskab.

TEENKLUB

I teenklubben skal man huske at have sin Bibel med! Her bliver der nemlig dykket ned i mange spændende historier og temaer fra Bibelen. Men der er stadig plads til sjov og spas og masser af kage. Her kan du som leder hjælpe de unge godt på vej i et af livets vigtigste perioder.

ÆLDSTERÅDET

Ældsterådet er menighedens åndelige ledelse. De har ansvaret for menighedens forkyndelse og åndelige velbefindende og står for nadver, dåb og kirkelige handlinger. Ældsterådet består af tre personer samt præsten.

MENIGHEDSRÅDET

Menighedsrådet er menighedens praktiske ledelse. Her snakkes der om økonomi, planlægning, nye tiltag og i det hele taget alle de store og små ting, som får menigheden til at fungere i hverdagen. Menighedsrådet består af 3-5 personer, som jævnligt mødes til menighedsrådsmøder.

INTERNATIONAL MISSION

Vi vil, at evangeliet må nå ud til verdens ende, og derfor ønsker vi at have fokus på international mission (IM). Menighedens IM-udvalg arbejder på at holde missionsgløden i live, fx ved at lave missionsgudstjenester eller holde kontakt til missionærer i den store verden.

OMSORG

Nogle gange er det på sin plads med lidt særlig opmærksomhed, måske ved en glædelig begivenhed, eller når livet går skævt. I omsorgsgruppen har man særligt øje for, hvornår der er nogen i menigheden, som skal betænkes med en blomst eller gave. Det varmer for det meste.